19 Aralık 2017 Salı

The War Within 3 - İç Savaş 3

   Recently I was given the opportunity of leaving everything behind and going abroad. Somewhere far away from here, to the places I've never been. Well, I didn't accept it. Because I know that salvation will not come from the lands far away, it'll come from within. Fuck my war within.

  I don't know it's good or bad news but my long gone alter ego has spoken to me today. He whispered: "No worries, darlin'. I got ya."

   If it's good news, he'll take control of my body, get inside my head, break a few hearts, fuck with my brain, take away my solitude and then he'll leave.

   If it's bad news... He'll do all those things anyway and much more, yet he won't leave and I'll cease to exist. He'll wreak havoc on every good part of me.

   At least he will come healing this wounded spirit. Yes, he'll come healing.

   Please, be silent... Can you hear him? He's saying something right now. He whispers...

   "I'm turning tricks, I'm getting fixed.
    I'm back on boogie street."

   Dear Lord, my alter ego is Leonard Cohen!




TURKISH TRANSLATION - TÜRKÇE MEALİ


    Ahiren her şeyi mazide bırakıp yurt dışına çıkma fırsatı sunuldu. Buralardan epey uzağa, hiç gitmediğim diyarlara. Kabul etmedim. Zira bilirim ki kurtuluş uzak diyarlardan değil, içten gelir. Sikeyim içimdeki savaşımı.

   Haberler iyi mi, kötü mü bilemiyorum ama haylidir ortalıklarda gözükmeyen ikinci kişiliğim bugün benimle konuştu. "Endişeye lüzum yok, güzelim. Kurtaracağım." dedi.

   Haberler iyiyse bedenimin kontrolünü ele geçirir, aklıma girer, birkaç kalp kırar, zihnimi darmadağın eder, yalnızlığımı giderir ve çeker gider.

   Haberler kötüyse... Bütün saydıklarımı yine yapar, hatta çok daha fazlasını ancak gitmez, ben yok olurum. Bütün iyi yanlarımı mahveder.

   En azından bu sancılı ruhu gelip iyileştirir. Evet, gelip iyileştirir.

   Rica ediyorum sessizlik... Duyabiliyor musunuz? Şu an bir şeyler söylüyor. Fısıldıyor...

   "Bir dümenler çeviriyorum, iyileşiyorum.
    Döndüm dans sokağına."

   Hassiktir, ikinci kişiliğim Leonard Cohen'muş!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yalancı Siyah

Gece yarısının iştah kaçırdığı dönemlerden birindeydi. Kadınının saçları siyah derdi herkese, yıllar evvel bir Çarşamba akşamı uzun tırnakl...